ZZR Ojczyzna

PROMOCJA NA RYNKU CZESKIM (2017)

Budżet zadania 450 000 ,00 zł
Zadanie finansowane z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Wołowego, Funduszu Promocji Owoców i Warzyw

Realizowane działania:

  1. Stworzenie i prowadzenie strony internetowej – strona internetowa polski-smak.cz miała rozpoczęła działalność pod koniec maja 2018 r.. Strona prezentowała tradycyjne przepisy kuchni polskiej oraz opisywała kształt polskiego rolnictwa. Strona była dodatkowo promowana poprzez media społecznościowe. Do końca media społecznościowe projektu były wyświetlone ponad 27 tys. razy.Na stronie internetowej widniała informacja o Funduszach Promocji Żywności, jako fundatorze kampanii.
  2. Polskie dobroty – w ramach kampanii zrealizowano promocję w sieci marketów Albert. Na potrzeby promocji powstał symbol graficzny prezentujący wszystkie Fundusze uczestniczące w promocji. Same stanowiska promocyjne również były oznaczone. Możliwości degustacyjne były reklamowane w radiu Impuls 29 razy. Dodatkowo sieć handlowa zaprosiła polskie stoisko do promocji podczas pikniku kulinarnego w Grebovce – jednym z większych tego typu wydarzeń w Czechach. Promocja odbyła się w 8 marketach sieci, w największych miastach Czech, osiągając większy zasięg niż pierwotnie planowana promocja w sieci Liberskie Lahudy. (Załącznik 2.) Na stoisku pojawiła się tabliczka informująca o Funduszach Promocji Żywności, jako fundatorze kampanii.
  3. Audycja w radiu Impuls – Radio Impuls jest największym radiem komercyjnym w Czechach. Przez czas realizacji kampanii prowadzone były trzy typy działań:
    – Audycja promująca polskie przepisy kulinarne oraz wskazująca na to, że „Polacy znają się na kuchni”. Nagrano 9 spotów, powtarzanych 5 razy na antenie radia. Każda audycja jest zakończona informacją o źródłach finansowania w języku czeskim. Zasięg netto jednego spotu to 1 727 000 odbiorców. Każdy spot posiadał informację w języku czeskim informującą o kampanii. Ze względu na celowość przepisu (powiadomieniu odbiorców, którzy byli Czechami) o informacji oraz krótki format audycji, pełna informacja o Funduszach Promocji znalazła się na stronie internetowej każdego z przepisów.
    – Dodatkowo, poza zakresem wymaganych od Wykonawcy działań: Podczas wycieczki czeskich dziennikarzy do Polski, reporter radia Impuls miał 6, dwuminutowych występów na temat Polski i jej żywności. Warto zauważyć, że ten segment „Wściekłego reportera” jest najpopularniejszą audycją w Czechah. Zasięg netto tej audycji to 1 479 000 odbiorców.
    – Dodatkowo, poza zakresem wymaganych od Wykonwacy działań: 29 spotów promujących działania opisane w pkt. 2, zasięg tych spotów to 1 898 500 odbiorców netto. Wszystkie działania radia były dodatkowo promowane na Facebooku radia osiągając 63 967 polubień.
  4. Wyjazd czeskich dziennikarzy do Polski – w ramach promocji zorganizowano wyjazd dla najważniejszych mediów czeskich do Polski. Wyjazd miał miejsce 12-14.06. Zgodnie z założeniami kampanii wyjazd miał naturę edukacyjną, mającą pokazać dziennikarzom polską żywność. Dodatkowo wykonawcy udało się namówić dziennikarzy na publikacjepo zakończeniu kampanii. Pierwsze publikacje medialne ukazały się w trakcie wyjazdu (audycja radiowa wymieniona w punkcie 3.), kolejne miały miejsce już po jego zakończeniu. Podczas wyjazdu dziennikarze spróbowali specjałów polskiej kuchni, a 13.06 wybrali się do rekomendowanego przez ZZR Ojczyzna gospodarstwa – Apple Factory pod Grójcem. Podczas tego wyjazdu dziennikarze mogli przekonać się o nowoczesnych metodach stosowanych w polskim rolnictwie, zwiedzili sad, tłocznię soków oraz zakład produkcji cydru. Całość wyjazdu zakończyła się kolacją z polskimi jabłkami, jako motywem przewodnim.
    Wśród dziennikarzy znaleźli się przedstawiciele mediów należących do nieprzychylnego polskim produktom żywnościowym premiera Babisa. W wyjeździe uczestniczyli, członkowie następujących redakcji:
    – Radio Impuls – największe radio komercyjne w Czechach. Radio o ponad 4 mln bazie słuchaczy (czyli ok. 40% populacji Czech)
    – Lidove nowiny – jeden z większych dzienników w Czechach (odpowiednik polskiej Rzeczpospolitej). Średni nakład dziennika to 208 tys. egz., magazyn weekndowyRelax – 214 tys., strona internetowa dziennika ma ponad 650 tys. unikalnych wejść tygodniowo, magazyn Relax – 411 tys.
    – Idnes.cz – jeden z największych portali internetowych w Czechach o liczbie wejść 3,1 mln unikalnych wejść tygodniowo
    – Apetit.cz – największy portal kulinarno-gastronomiczny w Czechach. Magazyn posiada nakład w wysokości 152 000 egzemplarzy, a strona internetowa jest wyświetlana 838 481 razy tygodniowo
  5. Wyjazd czeskich blogerów i celebrytów do Polski i kampania w social mediach – w dniach 6-8 czerwca w Warszawie gościło 4 influencerów z Czech, w tym:
    – Zdenek Piskula – najpopularniejszy aktor nowego pokolenia w Czechach, zwycięzca czeskiej edycji tańca z gwiazdami. Jego Instagram śledzi 122 tys. odbiorców, a Facebook 42 tys. odbiorców
    – Simona Lewandowska – aktorka filmowa i telewizyjna, śledzona na Instagramie przez ok. 8 tys. osób
    – Katarina Saint-Germin – blogerka i influencerka, zajmująca się kuchnią, gastronomią i podróżami. Autorka bloga: mycookingdiary.cz, który na Facebooku posiada ok. 40 tys. fanów. Posiada 143 tys. śledzących na Instagramie. Jej Insta-stories ogląda dziennie ok 50 tys. osób.
    – Dominika Stovickova – blogerka i influencerka, zajmująca się gotowaniem, podróżami i parentingiem. Jej konto na Instagramie posiada 147 tys. odbiorców, a kanał na YouTube 17 tys. subskrybentów
    W ramach wyjazdu blogerzy uczestniczyli w warsztatach kulinarnych prowadzonych przez szefa kuchnii Tadeusza Królikowskiego ze studia CookUp. W trakcie warsztatów (oznaczonych na zdjęciach tabliczką o źródłach finansowania) uczestnicy przygotowali dania z polskiego drobiu, wieprzowiny i owoców i warzyw. Szef kuchni nie tylko przedstawiał receptury, alerównież dokładnie opisywał składnik i jego pochodzenie. Influencerzy zwiedzili też halę Mirowską, która zrobiła na nich duże wrażenie – produkty rolne w Czechach nie są sprzedawane w tradycyjny, naturalny sposób. Katarina Saint Germin poświęciła temu osobny wpis. Wycieczka zakończona została degustacją w 8 restauracjach Hali Koszyki

Osiągnięte Cele Kampanii:
Działania w mediach społecznościowych:
InstaStories: W ramach wyjazdu do polski influencerzypostowaliInsta-stories (zdjęcia i filmiki, które znikają po 24 godzinach – podobnie do snap chata).
Zdenek Piskula: 15 relacji, ok. 20 tys. odbiorców – 300 tys. wyświetleń
Simona Lewandowska: 7 relacji, nieznana liczba odbiorców
Katarina Saint Germin – 17 relacji, ok. 732 tys. odbiorców
Dominika Stovickova – 62 relacje relacji, ok. 3 480 tys. odbiorców
Facebook Radia Impuls – nieznana liczba odbiorców, 67 tys. polubieni
Media społecznościowe polski-smak.cz – 27 tys. odbiorców

PROMOCJA NA RYNKU CZESKIM (2017)
Przewiń do góry