ZZR Ojczyzna

PROMOCJA OWOCÓW I WARZYW PODCZAS NAJSTARSZEGO FESTIWALU PIWNEGO CHMIELAKI 2020

Chmielaki to najstarszy festiwal piwny w Polsce, jest to impreza uhonorowana w ostatnich latach wieloma prestiżowymi wyróżnieniami. Wydarzenie relacjonowane jest przez media regionalne i ogólnopolskie, a jej ranga i rozpoznawalność wzrasta z roku na rok, przyciągając do Krasnegostawu dziesiątki tysięcy miłośników piwa i dobrej zabawy z całej Polski i z zagranicy. Wstęp na teren wydarzenia jest darmowy. Chmielaki stają się najważniejszą w kraju imprezą piwną, wyznaczającą trendy i nadającą ton podobnym festiwalom. To tutaj odbywa się Ogólnopolska Sesja Chmielarska oraz największy w Polsce Konsumencki Konkurs Piw, a zdobytymi w Krasnymstawie medalami szczycą się wszystkie browary krajowe i zagraniczne. Centrum miasta zostaje na trzy dni wyłączone z ruchu, stając się terenem wielkiej fety na cześć złotego trunku. Wokół Rynku Miejskiego rozrasta się strefa browarów – tych większych i mniejszych, regionalnych. Na tegoroczne Chmielaki przypadła okrągła rocznica 50 lecie imprezy lecz ze względu na sytuacje epidemiologiczną postanowiono rozłożyć jej obchody na 2 lata i część imprez tradycyjnie zrealizować w roku 2020 a część przenieść na rok przyszły.

W tegorocznych Chmielakach nasze stoisko ulokowaliśmy na stadionie miejskim w Krasnymstawie aby promować owoce i warzywa podczas IX Półmaratonu Chmielakowego o Puchar Burmistrza Krasnegostawu. W naszym projekcie wykorzystaliśmy siłę przekazu mediów społecznościowych w tym przypadku głownie potencjał serwisu internetowego YouTube. Startując z kampanią w mediach i serwisach internetowych promowaliśmy spożycie owoców i warzyw. Udowadnialiśmy, że owoce i warzywa są niezbędnym składnikiem w zdrowym odżywianiu, aby osiągać dobre wyniki sportowe. Promowaliśmy owoce i warzywa przez naszą obecność tj. stoisko gdzie przygotowywano dania przez rozpoznawalnych kucharzy wspomaganych przez 2 hostessy oraz dietetyka którzy przedstawiali zalety spożywania owoców i warzyw oraz ich przetworów. Równolegle w zadaniu wykorzystywaliśmy w naszych działaniach popularność i oglądalność kanałów YouTube przez emisję filmu promującego spożycie owoców i warzyw. Informacje o owocach i warzywach zostały użyte w materiałach marketingowych (broszura informacyjna, media społecznościowe). Szczegółowymi informacjami dot. walorów żywieniowych oraz nad treściami użytymi w materiałach czuwał dietetyk.

Prowadziliśmy monitoring dyskusji w mediach społecznościowych gdzie grupy docelowe zadania otrzymywały informacje o wydarzeniu i o tym co proponujemy podczas imprezy. Dzięki temu na pewno zostawialiśmy dobre wrażenie – za każdym razem gdy zainteresowany dostawał więcej niż mógłby się spodziewać, tworzyliśmy pozytywne skojarzenia związane z wydarzeniem. Monitoring social media pozwalał nam określić preferencje, zachowania, oraz oczekiwania w stosunku do proponowanej formy promocji. W przypadku krytyki lub pojawiających się wątpliwości we wpisach internautów zapewnialiśmy im rzetelną dawkę wiedzy o polskich owocach i warzywach lub odesłanie do wiarygodnych i uznanych źródeł wiedzy.

PROMOCJA OWOCÓW I WARZYW PODCZAS NAJSTARSZEGO FESTIWALU PIWNEGO CHMIELAKI 2020
Przewiń do góry