Budżet zadania – 530 014,00 zł
Zadanie finansowane z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego
Kampania skierowana była do trzech grup docelowych.
TG 1 – to konsumenci w tym w szczególności, o osoby decyzyjne i odpowiedzialne za wydatki domowe na produkty żywnościowe, o kobiety w przedziale wiekowym 25 do 54+; o matki – dbające o prawidłowo zbilansowaną dietę dziecka; o osoby dbające o zdrowy styl życia i sylwetkę
TG 2 – to przedsiębiorcy, producenci którzy otrzymali jasny przekaz, jakie są oczekiwania konsumenckie TG1 i TG3. Że dzięki odpowiedniemu oznakowaniu produktów konsument z łatwością dokona zakupu poszukiwanego produktu.
TG 3 – grupa HoReCa – to grupa mająca wspomóc TG 2 w promowaniu polskich produktów w branży restauracyjno-hotelarskiej. W naszym założeniu chcemy zachęcić przedstawicieli HoReCa aby np. w kartach menu wprowadzali oznakowanie polskich produktów a przede wszystkim odpowiednio oznaczali produkty śniadaniowe, które zazwyczaj są bardzo bogato (duża różnorodność) eksponowane w restauracjach hotelowych (np. poprzez oznakowanie wykałaczką z flagą „Produkt polski”.
Przez działania kampanii zwiększaliśmy sprzedaży produktów polskich. Działania pobudziły procesy uświadomienia i zainteresowania zakupem polskich produktów wszystkie grupy konsumentów szczególnie mięsa wieprzowego. Wzrosło zainteresowanie grup docelowych oznakowaniem produktów w tym czy produkt jest w pełni polski. Konsumenci bardzo chętnie kupowali polskie produkty bądź produkty wyprodukowane w Polsce. Niestety świadomość konsumencka nie jest wystarczająco dobra aby z szerokiej gamy produktów wyeksponowanych na półkach sklepowych wybrać te polskie. 23% respondentów uważa, że na produktach brak jest „jasnego” i czytelnego oznakowania, że produkt jest polski. Kampania wskazywała grupą docelowym korzyści płynące z zakupu polskich produktów nad importowanymi. Działania podkreślały pozytywny wizerunek Polski, jako producenta polskich produktów w rozumieniu najlepszej i najzdrowszej żywności. Działaniami lobbowaliśmy na zmianę brandu opakowań polskich produktów na bardziej czytelne i widoczne dla konsumenta aby nie miał wątpliwości jaki produkt kupuje.