ZZR Ojczyzna

PROMOCJA NA RYNKU CZESKIM (2018)

Budżet zadania – 799 988,00 zł
Zadanie finansowane z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Wołowego, Funduszu Promocji Owoców i Warzyw

Na potrzeby kampanii powstał logotyp utrzymany w polskich barwach. Był on zaproszeniem w podróż kulinarną po najlepsze i najbardziej wyjątkowe smaki. To zapowiedź i obietnica inspirujących przygód dla tych wszystkich, którzy kochają jedzenie, są ciekawi w jaki sposób można łączyć ze sobą produkty, uzyskując najlepsze kulinarne doznania oraz chcą dzielić się tymi radościami z bliskimi, bo nic nie łączy ludzi tak bardzo, jak czas spędzany razem przy wspólnym posiłku. Przewodnikami w tej podróży są polskiej produkty najwyższej jakości, których znakiem rozpoznawczym niezależnie od środków przekazu jest logo kampanii.

Hasło kampanii promocyjnej stanowi podsumowanie koncepcji kampanii. Hasło po transkreacji na język czeski jest zapamiętywalne, ułatwia kodowanie komunikatu w świadomości odbiorców. Uniknięto stosowania angielszczyzny niewskazanej na rynku czeskim.Na potrzeby realizacji kampanii stworzono profil kampanii w mediach społecznościowych na portalu Facebook, który jest głównym kanałem w komunikacji dwustronnej z odbiorcami kampanii. Medium na bieżąco inspiruje i edukuje użytkowników portalu.
Zrealizowano reklamy promocyjno-informacyje w prasie. W dzienniku Blesk- wydano specjalną wkładkę w formacie: A5 (4 strony) – jest to najpoczytniejszy czeski dziennik / tabloid. Zawiera wiadomości dotyczące gospodarki, polityki, sportu, plotek, celebrytów zarówno lokalnych, czeskich jak i światowych. Informacyjna broszura informowała czytelników o wydarzeniach promujących polską żywność w trakcietrwania kampanii, wraz zinformacją o konkursach o kuchni, przepisach z udziałem polskich produktów. Całość prezentowała produkty z regionów Polski.
W miesięczniku „Receptář” pojawiła się 1 reklama na ½ strony – jest to czeski miesięcznik poradnikowo-hobbystyczny skierowany głównie do kobiet. Zwiera informacje i porady dotyczące ogrodu, domu i mieszkania, gotowania i przepisów, majsterkowania, zdrowia i zwierząt. W miesięczniku „BleskVaše recepty” pojawił się 1 reklama na ½ strony – jest to pismo kulinarne zawierające przepisy. W każdym wydaniu znajduje się około 60 przepisów, które zostały przetestowane i polecone przez czytelników dziennika Blesk. Przepisy są uzupełniane licznymi wskazówkami i poradami dotyczącymi gotowania oraz opatrzone dużymi, kolorowymi zdjęciami. Dotarliśmy z przekazem promocyjno – informacyjnym kampanii Internetowej w grupie docelowej 18 – 65+ z czego 41% to najbardziej zaangażowana demografia 25 – 44 (w podziale procentowym 20% stanowią osoby w wieku 25 – 34 / 21% 35-44). Największą grupę odbiorców kampanii stanowią kobiety 87%

Dotarliśmy z przekazem kampanii w Internecie do Grupy docelowej Republiki Czeskiej, a najbardziej zaangażowane regiony Państwa to : Praga, Brno, Pilzno, Ostrawa, Czeskie Budziejowice, MladáBoleslav, ČeskáLípa, Chomutov, Ołomuniec, Uście nad Łabą, z których grupa docelowa śledzi kampanię na portalu społecznościowym Facebook.
Kampania informacyjno-promocyjna na kanale Facebook dotarła do ponad 100.000 użytkowników w najbardziej zaangażowanej demografii.
Działania w Internecie dotarły do prawie 1.500.000 użytkowników.

Działania w mediach tradycyjnych dotarły swoim zasięgiem do: Dziennik Blesk – zasięg 958.719
Receptář oraz BleskVaše Recepty – stanowi łączny zasięg 1.107.000
Co daje łączny zasięg kampanii w mediach tradycyjnych – 2. 065.719
Mimo zarządzania kryzysowego po emisji materiału TVN z 14.01.2019 hejt w Internecie na kanałach kampaniizostał zminimalizowany do sporadycznych negatywnych komentarzy. Na kanale Facebook został opublikowany „wideo-wywiad” przedstawiciele ZZRO informujący czeskich odbiorców kampanii o sytuacji polskich produktów. Dodatkowo zostały opracowane Q&A i umieszczone na kanale społecznościowym kampanii, stąd też wszystkie potencjalne wątpliwości czeskich odbiorców przekazu kampanii w ujęciu zarządzania kryzysowego zostają rozwiane przy pierwszym kontakcie z kampanią. Q&A są na bieżąco aktualizowane.

PROMOCJA NA RYNKU CZESKIM (2018)
Przewiń do góry