Wszystkie narzędzia rozumiane jako kanały przekazu i sposoby komunikacji były dopasowane do grup docelowych, tzn. postawiono na Internet, media społecznościowe i komunikację elektroniczną oraz kontakt bezpośredni przez stoiska promocyjno-informacyjne (targi, event), warsztaty, konkursy. Narzędzia, które dobraliśmy ewaluowały również po zakończeniu kampanii tworząc tzw. „efekt śnieżnej kuli”. Poprzez nasze działania uświadamialiśmy społeczeństwo jak ważną rolę w zdrowiu człowieka odgrywa zbilansowana, różnorodna dieta, że organizm ludzki nie może prawidłowo funkcjonować przy zubożałej diecie. Przekazywana wiedza została na stałe zakorzeniona w świadomości konsumentów a i stereotypy na temat mięsa wieprzowego wyjaśnione i obalone. Kampanię promocyjną prowadziliśmy w okresie 4 miesięcy. Obrany czas zapewnił nam dotarcie do jak największej liczby odbiorców, jej powtarzalność zapewni utrwalenie przekazu w świadomości konsumentów a tym samym zmianę myślenia, zmianę trendów zakupowych. Poza tym prowadzenie kampanii zapewniło nam szerokie spojrzenie konsumentów na polskie produkty a nie na jedną konkretną grupę produktową. Działania marketingowe podzieliliśmy na 4 grupy: z konkursem dla szkół „Kupuj i gotuj z polską wieprzowiną” Część teoretyczna: 60 min Specyfikacja mięsa wieprzowego, podział pół tuszy wieprzowej z ujęciem przeznaczenia poszczególnych elementów, historia polskiej wieprzowiny, zalety wieprzowiny, dlaczego powinniśmy wybierać Polską świnię, Polska świnia w wykonaniu najbardziej uznanych Szefów kuchni (zdjęcia i prezentacja o poszczególnych daniach wybitnych Szefów kuchni, z ujęciem w jakich restauracjach gotują z Polskiej Wieprzowiny) Wykorzystanie wieprzowiny w kuchni 60 min Część pokazowa: Prezentacja i omówienia procesu przygotowania 3 dań z wieprzowiny: Zupa Danie główne Deser Powyższe dania przedstawiają wieprzowinę jako produkt nadający się do każdej klasy cenowej dań, od francuskich klasyków po etniczną zupę kończąc na fine diningowej propozycji z wykorzystaniem mięsa wieprzowego. Poprzez kampanię promocyjną zwiększyliśmy świadomość konsumentów polegającą na szerokim wykorzystaniu w spożyciu mięsa wieprzowego i jego przetworów w polskich gospodarstwach domowych. Działania Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego systematycznie przyczyniają się do wzrostu spożycia mięsa wieprzowego w Polsce oraz zwiększaniu wiedzy konsumentów na temat jego walorów odżywczych i prozdrowotnych w zróżnicowanej diecie. Liczymy, że świadome społeczeństwa sprawi, iż wzrośnie konsumpcja polskiej wieprzowiny za pomocą między innymi prowadzonych przez nas działań promocyjno-informacyjnych. Poprzez nasze działania chcemy uświadamiamy społeczeństwo jak ważną rolę w zdrowiu człowieka odgrywa zbilansowana, różnorodna dieta, że organizm ludzki nie może prawidłowo funkcjonować przy zubożałej diecie. Chcemy aby przekazywana wiedza pozbawiona została na stałe zakorzeniona w świadomości konsumentów a stereotypy na temat mięsa wieprzowego wyjaśnione i obalone. Dzięki podjętym działaniom, grupa docelowa dowiedziała się, dlaczego warto kupować mięso wieprzowe, wokół tego celu jest skupiona kampania informacyjna. Główne efekty końcowe które udało nam się osiągnąć to: 1) zainteresowanie zakupem polskiej wieprzowiny przez grupę docelową; 2) wskazanie grupie docelowej korzyści płynących z zakupu polskiej wieprzowiny nad importowaną; 3) zwiększenie konsumpcji polskiej wieprzowiny; promocja pozytywnego wizerunku Polski, jako producenta zdrowej i smacznej wieprzowiny; |





KUPUJ I GOTUJ Z POLSKĄ WIEPRZOWINĄ