Wszystkie narzędzia rozumiane jako kanały przekazu i sposoby komunikacji były dopasowane do grup docelowych, tzn. postawiono na Internet, media społecznościowe i komunikację elektroniczną oraz kontakt bezpośredni przez stoiska promocyjno-informacyjne (targi, event), warsztaty, konkursy. Narzędzia, które dobraliśmy ewaluowały również po zakończeniu kampanii tworząc tzw. „efekt śnieżnej kuli”. Poprzez nasze działania uświadamialiśmy społeczeństwo jak ważną rolę w zdrowiu człowieka odgrywa zbilansowana, różnorodna dieta, że organizm ludzki nie może prawidłowo funkcjonować przy zubożałej diecie. Przekazywana wiedza została na stałe zakorzeniona w świadomości konsumentów a i stereotypy na temat mięsa wieprzowego wyjaśnione i obalone. Kampanię promocyjną prowadziliśmy w okresie 4 miesięcy. Obrany czas zapewnił nam dotarcie do jak największej liczby odbiorców, jej powtarzalność zapewni utrwalenie przekazu w świadomości konsumentów a tym samym zmianę myślenia, zmianę trendów zakupowych. Poza tym prowadzenie kampanii zapewniło nam szerokie spojrzenie konsumentów na polskie produkty a nie na jedną konkretną grupę produktową. Działania marketingowe podzieliliśmy na 4 grupy: ▪ 1-sza grupa – skierowana do TG1: ▪ nagranie i emisja 6 filmów na YouTube ▪ Akwizycja internetowa ▪ Reklama w prasie (Men’s Health, Women’s health, Moje Gotowanie) ▪ Reklama banerowa (GDN) na portalach horyzontalnych ▪ Facebook ▪ Gadżety ▪ Eventy – Obchody rocznicy wybuchu II wojny światowej – Krasnystaw oraz Dożynki w Kolnie ▪ Dystrybucja informatora / poradnika podczas eventu w Krasnymstawie i Kolnie ▪ 2-ga i 3-cia grupa – skierowana do TG2 i TG3: ▪ Stoisko promocyjno – informacyjne podczas targów CTR NADARZYN 2019 ▪ Dystrybucja informatora / poradnika podczas targów CTR NADARZYN 2019 ▪ 4-ta grupa: działania wspólne dla TG1, TG2 i TG 3: ▪ Facebook ▪ strona www (wersja w jęz. polskim) ▪ billboardy – zasięg cały kraj (duże aglomeracje miejskie) – 30 szt. /12m2 w 2019r. ▪ Konkurs szkół gastronomicznych ▪ Warsztaty kulinarne dla uczniów szkół gastronomicznych prowadzone przez ambasadora kampanii, połączone z konkursem dla szkół „Kupuj i gotuj z polską wieprzowiną” Część teoretyczna: 60 min Specyfikacja mięsa wieprzowego, podział pół tuszy wieprzowej z ujęciem przeznaczenia poszczególnych elementów, historia polskiej wieprzowiny, zalety wieprzowiny, dlaczego powinniśmy wybierać Polską świnię, Polska świnia w wykonaniu najbardziej uznanych Szefów kuchni (zdjęcia i prezentacja o poszczególnych daniach wybitnych Szefów kuchni, z ujęciem w jakich restauracjach gotują z Polskiej Wieprzowiny) Wykorzystanie wieprzowiny w kuchni 60 min Część pokazowa: Prezentacja i omówienia procesu przygotowania 3 dań z wieprzowiny: Zupa Danie główne Deser Powyższe dania przedstawiają wieprzowinę jako produkt nadający się do każdej klasy cenowej dań, od francuskich klasyków po etniczną zupę kończąc na fine diningowej propozycji z wykorzystaniem mięsa wieprzowego. ▪ Koordynator- zadania osoby zajmującej się koordynacją polegały na zsynchronizowaniu wszystkich działań w przedziałach czasowych, tak aby związane z zadaniem materiały reklamowe, pozwolenia, umowy itp., powstały i były akceptowane w terminach pozwalających na płynną i bez opóźnień czasowych realizację zadania. Powyższe zadania to m.in:. Opracowanie i aktualizowanie planów i harmonogramów poszczególnych zadań, dotyczących realizacji zadania, Nadzór merytoryczny nad materiałami przekazywanymi od podwykonawców w tym: projekty graficzne materiałów informacyjno-promocyjnych,- strona www, Facebook, portale ogólnopolskie, reklama w czasopismach, stoisko targowe,- gadżety itp. Współpraca i regularna komunikacja oraz nadzór nad pracą wszystkich osób zaangażowanych w realizację zadania, Gromadzenie i przygotowanie dokumentacji niezbędnej do rozliczenia zadania. Zadania zostały zrealizowane zgodnie z założeniami i w planowanych terminach harmonogramów. Poprzez kampanię promocyjną zwiększyliśmy świadomość konsumentów polegającą na szerokim wykorzystaniu w spożyciu mięsa wieprzowego i jego przetworów w polskich gospodarstwach domowych. Działania Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego systematycznie przyczyniają się do wzrostu spożycia mięsa wieprzowego w Polsce oraz zwiększaniu wiedzy konsumentów na temat jego walorów odżywczych i prozdrowotnych w zróżnicowanej diecie. Liczymy, że świadome społeczeństwa sprawi, iż wzrośnie konsumpcja polskiej wieprzowiny za pomocą między innymi prowadzonych przez nas działań promocyjno-informacyjnych. Poprzez nasze działania chcemy uświadamiamy społeczeństwo jak ważną rolę w zdrowiu człowieka odgrywa zbilansowana, różnorodna dieta, że organizm ludzki nie może prawidłowo funkcjonować przy zubożałej diecie. Chcemy aby przekazywana wiedza pozbawiona została na stałe zakorzeniona w świadomości konsumentów a stereotypy na temat mięsa wieprzowego wyjaśnione i obalone. Dzięki podjętym działaniom, grupa docelowa dowiedziała się, dlaczego warto kupować mięso wieprzowe, wokół tego celu jest skupiona kampania informacyjna. Główne efekty końcowe które udało nam się osiągnąć to: 1) zainteresowanie zakupem polskiej wieprzowiny przez grupę docelową; 2) wskazanie grupie docelowej korzyści płynących z zakupu polskiej wieprzowiny nad importowaną; 3) zwiększenie konsumpcji polskiej wieprzowiny; promocja pozytywnego wizerunku Polski, jako producenta zdrowej i smacznej wieprzowiny; |
KUPUJ I GOTUJ Z POLSKĄ WIEPRZOWINĄ